Mikael-Kennedy-seascape-The-Odysseus

wanderers

Posted on 13 March 2012

Il mare è un soggetto che la fotografia e la pittura di paesaggio prediligono da sempre, basti pensare che esiste un vero e proprio genere, la cosiddetta ‘marina’, che io amo molto. Non è facile esprimere qualcosa di rilevante con un soggetto così abusato. In verità i paesaggi di Mikael Kennedy mi hanno catturato non per una distinzione ma per un’associazione. Mi hanno ricordato le sensazioni che danno i quadri di un pittore del romanticismo tedesco: Caspar David Friedrich, lo stesso senso di fascinazione e vertigine insieme. Scorrendoli attentamente mi sono poi trovata davanti ad una vera e propria dichiarazione di poetica e ho capito che il vero soggetto sul quale ha lavorato Kennedy non è il mare né il paesaggio, ma la pittura di Friedrich. E credetemi non è poco.

The sea is a subject very much loved by photography and landscape painting, just think that there is a real genre, the ‘seascape’, which I do love. It’s not easy to express something relevant with a subject so abused. Actually the landscapes of Mikael Kennedy drew my attention not for a distinction but for an association. They reminded me of the feelings that give me a painter of German Romanticism: Caspar David Friedrich, the same sense of fascination and vertigo together. Carefully observing the photos I then found a real declaration of poetics and I realized that the real subject on which Kennedy worked is not the sea or the landscape, but Friedrich’s painting. Believe me, not a small thing .

What Others Are Saying

  1. siboney2046 13 March 2012 at 20:58

    sono meravigliosi…

  2. karl 17 March 2012 at 18:35

    I love friedrich too, so amusing to find the relation with young photographers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Real Time Web Analytics